Thursday, October 5, 2017

වෙරි දවසක්




"තාරුකා කඩන් වැටෙන්නේ මෙතනටලු... බොහෝ ඉස්සර මුලින්ම තාරකාවක් කඩං වැටෙන්න ඉස්සර අහස උසට විහිදිච්ච ලොකුම ලොකු කොළපාට පයින් ගස් පිරිච්ච සීතලම දිය උල්පතක් තිබුණ මෙතනට, කාගේ හරි ඇස් වහක් වැදිලා ගිනි ගෙන දැවෙන තාරකාවක් කඩං වැටුනලු.. ඊට පස්සේ අවුරුදු දහස් ගාණක් ශේෂ වුණු ගල් කැබලි පිරුණු නිරුදක ක් තිබුණත් ජීවය දෙන කොළ පාට කාන්තාර වලට කුඩම්මගේ සැලකිලි පෙන්නුවට ඒ තැනට එහෙම සැලකුවේ නැති හින්දා කොළපාට දලු ආයේ පොළවෙන් උඩට මතුවුනත් ඒ හැම දල්ලකම පොළවට ආගන්තුක තේජසක් තිබ්බ හින්දම ගයියා නමින් හැඳින්වෙන මහී කාන්තාව මේ ප්‍රදේශය අනිත් තැන් වලින් හුදකලා කරන්න උසම උස කඳු වැටි වලින් වටකරාලු....
එදා ඉඳන් තරුකා කඩං වැටෙන්නේ ඔතනටමලු...."
.
අවුරුදු දාහකට සැරයක් විතර වැටුනත් තරුවක් කඩා වැටෙනවා කියන්නේ කොච්චර සොඳුරු දෙයක්ද.... හිතෙන් මවාගෙන මම කීවෙමි.
.
"කවුද ඔයාට ඔය දේවල කීවේ......"
.
"මේ අහස...." 
.
මම නිකොටින් දුම් වළාවක් අහසටම පිඹින ගමන් කීවෙමි...
.
"අහස......................."
.
"ඔව්...."
.
"වෙන මොනවද අහස ඔයාට කියන්නේ......" 
වළලු ආකාරයෙන් ඒ දෙසට හැමු දුම අතින් මෑත් කරමින් ඈ විමසීය....
.
"ගොඩක් දේවල්... සමහර දේවල් රහස්... සමහර දේවල් හිතාගන්න බැරි තරම් පුදුමයි..."
මම තවත් දුම් උගුරක් ඇද්දෙමි...
.
"ඔය අහස ඔයාට කවදාවත් කියලා නැද්ද මේ දුම හින්දා මෙතන ලස්සන පිවිතුරු බව නැතිවෙනවා කියලා......"
මම විමසිල්ලෙන් ඈ දෙස බැලීය...
.
"අහස කියන දේවල් අහන්නත් කවුරු හරි ඉන්න එපෑයෑ....ඉතින් ඒ දුම අහස ඉවසගෙන ඉන්නවා...."
.
"පිස්සු..... ඔයා දන්නවද මම ඔයා කියන දේවල් අහගෙන ඉන්නේ ඇයි කියලා.... මේ ගදගහන නිකොටින් දුමත් එක්ක....."
.
"ඔව්.... මම දන්නවා....."
ඈ එවිට මා ආත්මයම දැවී අලුවී යන රැවුමකින් මා පිනවීය....
.
"හා... මොකටද.....?" ටික මොහොතකින් දහිරිය ගත් ඈ විමසීය...
.
"ඒ දේ පොඩ්ඩක් පැත්තකින් තියන්නකෝ.... හිතන්න තව ටිකකින් අර ඈත අහසේ ඉදන් කඩං වැටෙන තරුවක් මෙතනට වැටෙනවා....මේ පැත්ත පලාතම විනාස වෙනවා.... ඔයා මොකද කරන්නේ....."
මම අවසාන සිගරට් උගුරින් පෙනහලු ගර්ත පුරවා ගත්තෙමි...
.
"මොනවා කරන්නද.... දැංම ඉදං පුලුවන් තරම් ඈතට දුවන එක මිසක්....."
.
"ඔයා හිතනවාද දුවලා මේ විනාසයෙන් බේරෙන්න පුලුවන් වේවි කියලා....."
.
"නැති උනත් අපි උත්සහ කරන්න ඕනේ.... ගිලෙන්න යන මිනිහා බලන්නේ පිදුරු ගහක හරි එල්ලෙන්න..."
.
"මට නම් ඕනේ ඒ කඩා වැටෙන තරුවේ උණුසුම විදින්න... ඒ කම්පණය හදවතට දැනෙන අන්තිම දේ කරගන්න... මේ කොළ පාට ගස් රතු පාටින් ගිණි ගද්දි ඒ එලියෙන් ඇස් ගිණිකන වට්ටගෙන අන්තිමේට අලු වෙලාම යන්න....."
.
"පිස්සු ඔයාට.... ඔයා හිතන්නේ ඔයා ෆිනික්ස් කුරුල්ලෙක් කියලද....."
කැරළි ගැසුණු දුම් රටා වියකී යෑමට ආසන්නය... ඒ සමගම ඈද මෑකී යාමට නියමිතය....
.
"නෑ මම මෙරුවෙක්.... අවුරුදු ගානක් පොළව යට ඉඳලා එලියට ආපු වෙලාවේම දකින පළවෙනි ආලෝකයෙන්ම උමතු වෙලා පිච්චිලා මැරෙන්න්ම පෙරුම් පුරන මෙරුවෙක්....... "
මම මිමිණීය.....
.
නමුත් ඈ මැකී ගොසිනි... ඈ නැවත කැන්දාගෙන ඒමට දුම් වැටියක් දැල්විය යුතුය.. නමුත් අවසාන සිගරට්ටුවද දැල්වු හෙයින් ඈ සමග අද දින ගතකල කාලය අවසන් ය... දැන් අහස රහස් කියන වේලාවයි.... ආත්මයම නිහඩ වූ පසුව පමණක් ඒ රහස් මිමිණීම මට ඇසෙණු ඇත....

No comments:

Post a Comment

මරීනයි මායි...

මරීනයි මායි...